Jokaisen on maksettava oppirahat, niinpä niin. Sääntö numero yksi: Lue säännöt ennen kuin menet kokeisiin. Kävimme Papun kanssa taas Kannuksessa tokoilemassa Veijo Kinnusen tuomaroidessa. Lopputulos AVO II-tulos 148p, sij. 4./5. Ja sitten koottuihin selityksiin:<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

 

Paikalla makaaminen 8.  Pysyi hyvin mutta oli kuulemma "jutellut" koko ajan eli marmatusta ja kitinää oli kuulunut… Lisää treeniä siis.

 

Seuraaminen taluttimetta: 9 Tähän olen suht. tyytyväinen. Nyt seurattiin oikealla paikalla ja hyvällä kontaktilla ihan hyvässä  vireessä. Täyskäännöksissä oli kuitenkin hieman väljyyttä (nyt tein ne vasemmalle viimeksi oikealle..) Pitäisi varmaan pikkuhiljaa päättää miten ne tehdään ja treenata nekin kuntoon…

 

Maahan meno seuraamisen yhteydessä: 9 Papu toimi hyvin, hyvä seuraaminen ja hyvä tippuminen alas, mutta minä… niitä oppirahoja, en sitten tiennyt/tajunnut että minun olisi pitänyt palata koiran taakse ja vasta sitten sen sivulle. Minä kävelin suoraan koiran viereen ja sitten vielä nostin sen sivulle istumaankin ilman liikkeenohjaajan lupaa… ensikerralla olemme viisaampia..

 

Luoksetulo 5: Juu läpijuoksuhan siitä tuli, ei mennannutkaan pysähtyä käskystäni. Tässäkin ihan mun moka, olemme näköjään treenanneet puolet liika lyhyellä matkalla.

 

Seisominen seuraamisen yhteydessä 8,5 : Nyt siis maahanmenosta viisastuneena tiesin jo että minun pitää siis palata koiran taakse ja vasta sitten koiran sivulle. No tätähän ei sitten oltu treenattu ja Papuhan kääntyi hämmentyneenä kurkkaamaan että minne minä oikein painelen.. Muuten oikein hyvä liike ja tuomarin mukaan pysähtyi käskystä kuin seinään.

 

Noutaminen 10: tää me osataan, minulle tuli tosin palautetta että voisin hieman rauhallisemmin ottaa kapulan, pitää muistaa treenata tätä.

 

Kauko-ohjaus 9: Muuten oikein mukavasti, mutta jouduin antamaan ensimmäiseen istumiseen kaksi käskyä ennen kuin Papu tajusi mikä on homman nimi. Muut asentojen vaihdot menikin sitten ihan mukavasti.

 

Estehyppy 0: Juu ei ole treenattu riittävästi :D  Eli Papu hyppäsi käskystä hienosti esteen yli, istui käskystä ok, mutta valitettavasti niin vinoon esteen taakse, että takaisinhyppyä ei sitten tullut vaan Papu kiersi sivulleni istumaan. Olisi varmaan pitänyt antaa uudelleen hyppy-käsky eikä sivulle-käskyä.

 

Kokonaisvaikutus 9: piste pois ohjaajan kämmäilyistä ja Papun rutinoista

 

Noh nyt vaan lisää treeniä ja seuraaviin kisoihin sitten paremmalla onnella